Totalt antall sidevisninger

lørdag 7. april 2012

Endelig

Jippi nå er drivhuset ferdig montert, bare noe justering av dører som står igjen.

Plantene som jeg hadde sådd før i vinter fikk komme inn i drivhuset og jeg måtte plante om noen tomater som var blitt litt store. Flere planter skal plantes om etterhvert, og så skal det sås fler blomster og jeg må hente ut georginerøtter og mirakelblomstrøtter fra kottet hvor de har vært i vinteropplag.
Stakkars tomatene henger med hodet etter omplantingen, kanskje ikke rart, fra å komme fra ca. 16-17 grader til nesten det dobbelte, måtte åpne takluka så det blir litt lufting der. Bare huske på å lukke den igjen i kveld så det ikke blir for kaldt der. Har også satt inn en varmeovn som skal hindre kulde.
Den store planta til høyre er engletrompet som har stått på soverommet i vinter, i bøttene til venstre er det tårer, i den store krukka en duftheliotrop med et pyttelite kudd og bak (ikke lett å se) oppstammet minitåre.
Da kan jeg vel erklære at drivhussesongen har begynt her hos meg også.

2 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Ja, endelig var du igang! Kjenner følelsen og den er ubeskrivelig deilig!

Gleder meg til å følge med deg og drivhuset videre!

Ha en fin påskeaften! Klem

AnneH sa...

Heisann, og takk for info i bloggen min. Går nok for et drivhus med plastvegger. Ser du er i ferde med å bo deg inn i et stort et. Spennende tid framover.