Totalt antall sidevisninger

tirsdag 29. september 2009

Brrrr.....

Huttetu, i natt har det vært antydnig til frost her. Plenen var hvit og det var +2 grader kl. 8 i dag morges. Hjelp tenkte jeg, plantene som står ute ennå, har de greid seg?? Ferskentreet og daturaen...stakkars.... Har vært ute senere i dag og jo da de ser bra ut, men i natt skal de få lov til å komme inn i varmen...ææææ varmen?? +17 inne om morgenen er ikke akkurat så veldig varmt da, så nå har varmovnen fått lov til å begynne sin jobbeøkt etter velfortjent ferie.
I dag har jeg ryddet opp i blomsterbedet, røska bort det som var vissent, noen ringblomster får lov til å være til frosten tar de, har satt ned minipåskeliljeløker som jeg kjøpte til påske og har ligget på vent siden da.
Har også tatt stiklinger av drueplanten, så det skal bli spennende å se om de klarer å rote seg, slik at jeg får flere planter.
Må jo også fortelle at jeg satt og nøt solvarmen ute senere, riktig deilig var det.
Skulle vist blir omtrent samme vær i morgen også, får nyte det mens det varer.

2 kommentarer:

De 4 årstidene sa...

Ja frosten kommer brått på. Jeg to inn geraniumene mine i dag. Var på 0 i natt her, så det er vel like før. Ha en fin dag:-)

Margrethe sa...

Nyt det så lenge du kan. Vi får vel ikke så mye mer sommer nå. Selv har jeg tatt inn Pelargoniene forlengst, varmekrevende planter som Oliventre og Rosmaring er inne, og i dag måtte Georginene opp av jorda. En sommer er så absolutt over.
Mye spennende på bloggen din :-)